Skip to content

Mindig légy résen: Hogyan értesülj minden Google Ads Fiókban történt változásról?

Introductory

A változások elkerülhetetlenek, különösen egy olyan dinamikus környezetben, mint a Google Ads. Néha ezek a változtatások javítják a teljesítményt – máskor viszont épp az ellenkezője történik, különösen, ha azok váratlanul és a te tudtod nélkül következnek be. Ismerős helyzet?
 

Tipikus forgatókönyv

Gondolj csak arra a makacs ügyfélre, aki biztos benne, hogy jobban érti a kampánykezelést nálad. Nem zavartatva magát, belenyúl a gondosan optimalizált fiókodba: megváltoztatja a hirdetésszövegeket, lecsökkenti a költségkeretet, esetleg nem releváns kulcsszavakat ad hozzá a brand kampányhoz.
 
Vagy ott van az újonc gyakornok, aki minden kulcsszót kizár, amit csak meglát, vagy egy tapasztalatlan kolléga, aki véletlenül rányom az automatikus Google-ajánlások „Alkalmaz” gombjára.
 
Egy apró figyelmetlenség is súlyos károkat okozhat a kampányaidban – hacsak nem teszel ellene valamit.
 

A PPC Menedzser feladata: Kontroll és Kontroll

Az egyik legfontosabb feladatod, hogy nyomon kövesd, mi történik a fiókodban. Ha valaki váratlanul módosít valamit, arról azonnal tudnod kell, nem elég később felfedezned a problémát.
Szerencsére egy jól konfigurált Google Ads script segíthet abban, hogy mindig értesülj ezekről a változásokról, amint megtörténnek.
 
Miért hasznos ez a script?
 
A változások manuális követése időigényes és unalmas munka, amit a legtöbben nem végeznek rendszeresen. Automatizáció nélkül azonban gyorsan elveszítheted az irányítást a fiókod felett, és csak akkor veszed észre a problémákat, amikor már késő.
 
Ezzel szemben egy script segítségével biztos lehetsz benne, hogy ha bárki (vagy bármi) külső tényező módosítást hajt végre, erről azonnal értesítést kapsz. Így gyorsan ellenőrizheted, hogy a változás összhangban van-e a kampánystratégiáddal, vagy épp ellenkezőleg, azonnali beavatkozást igényel.


Hogyan működik a Script?

 
  • Felhasználói lista testreszabása
A script lehetővé teszi, hogy meghatározd, kik azok a felhasználók, akiknek a módosításai nem igényelnek figyelmet. Így elkerülheted, hogy minden apró változás miatt értesítést kapj, és csak a fontos beavatkozásokat igénylő események kerüljenek a figyelmed középpontjába.
 
  • Napi értesítések
Amennyiben változás történik, az általad beállított időszakban kapsz róla egy értesítést emailben. Ha az emailben található táblázatot megnyitod, akkor részletes információkat találsz, például hogy ki végezte a módosítást, mikor történt, és melyik kampányt érintette.
 
  • Egyszerű ellenőrzés
Az értesítések alapján gyorsan eldöntheted, hogy a változtatás hasznos vagy káros. Ha szükséges, azonnal visszaállíthatod az eredeti állapotot, mielőtt a probléma tovább rontaná a kampány teljesítményét.
 
 

Példa egy script által generált értesítésre

Egy ilyen script által generált riport a következőképpen nézhet ki:
 
Ez a világos és egyszerű formátum lehetővé teszi, hogy gyorsan átlásd, milyen változások történtek, és eldöntsd, szükséges-e további lépéseket tenned.
 
 

Miért használd a scriptet?

1. Időtakarékosság: Többé nem kell manuálisan böngészned a változástörténetet.

2. Proaktív védelem: Az értesítések lehetővé teszik, hogy azonnal reagálj, még mielőtt a változás negatív hatása megmutatkozna.

3. Folyamatos kontroll: Tudni fogod, hogy mi zajlik a fiókodban, és senki nem végezhet titokban jelentős módosításokat.

 

Telepítési folyamat:

 
  1. Google Ads fiókunkba lépve, a bal oldali sávban látunk egy olyan menüpontot, hogy “Eszközök”, azon belül “Tömeges műveletek” és “Szkriptek”
  2. Kattintsunk a bal felső sarokban a kék + jelre, majd másoljuk be a scriptet Script: (ide valami elérési útvonal, mert nincs github repo) https://pastebin.com/q8NqrRmF
  3. A Google Sheets URL helyére illesszunk be egy üres sheetset (protip: ha beírjátok az url bar-ba hogy “sheets.new” létrehoz egyet), az “EMAILCIMED” helyére írjuk be az emailünk, “KINEK A VÁLTOZÁSAIT NE FIGYELJE – EMAILCÍM” helyére pedig azt az email címet, amely ha változtat valamit, akkor arról nem szeretnénk értesülni
  4. Ha ez megvan, akkor alul mehetünk a futtatásra, utána authentikálni kell magunkat majd megint futtatni, és már meg is fogjuk kapni a riportot
(Opcionális): Ha visszamegyünk a szkriptjeinkhez, akkor lesz egy ceruza ikon, és itt be tudjuk állítani, hogy milyen gyakorisággal futtassa le a szkriptet. Minden futtatás után emailben fogtok értesülni.